Onze werkwijze

In het reguliere onderwijs is er vaak te weinig tijd en ruimte voor persoonlijke aandacht. In groepsverband is het lastig omgaan met leerproblemen en achterstanden. ASL biedt hiervoor een oplossing.

We helpen leerlingen in een kleine, vertrouwde omgeving om de kennis bij te spijkeren die ze nodig hebben, goed te plannen en effectief te leren.
Daarnaast bieden we specialistische begeleiding aan kinderen en (jong)volwassenen met ADHD/ADD, autisme, dyslexie, faalangst en andere aandachtsgebieden.

Onze aanpak draait om vier kernwaarden:
rust en regelmaat, persoonlijk, deskundig en resultaatgericht.

Rust en regelmaat

Bij ons vinden leerlingen een studieruimte waar rust, betrokkenheid en gerichte ondersteuning centraal staan. Er is ruimte voor een kop thee en een gesprek, maar we zorgen ook voor voldoende voortgang en resultaat.

Persoonlijk

Elke leerling krijgt hulp op basis van een persoonlijk plan van aanpak, dat we samen opstellen tijdens een individueel intakegesprek. Dit plan is de leidraad tijdens de begeleiding en we evalueren regelmatig of het nog aansluit of dat we aanpassingen moeten maken.

 

Deskundig

Leerlingen kunnen altijd met hun vragen terecht bij een deskundige studiebegeleider. Er zijn dagelijks genoeg begeleiders aanwezig met de juiste kennis en ervaring om aan de behoeften van de leerlingen te voldoen. Probleemvakken pakken we individueel aan, waarbij een begeleider met de juiste achtergrond (zoals economie, exacte vakken of talen) gerichte ondersteuning biedt.

Resultaatgericht

We doen er alles aan om het beste resultaat te behalen en evalueren dit regelmatig. Wekelijks hebben de leerling en begeleider een voortgangsgesprek om behaalde resultaten, knelpunten en bijzonderheden te bespreken. De voortgang wordt bijgehouden in ons leerlingvolgsysteem.